Vodenie bojových vozidiel u 21. zmpr Trebišov
V priestoroch posádkového cvičiska vo Veľkých Ozorovciach sa v pravidelných intervaloch vždy v súlade s plánom prípravy u 21. zmpr Trebišov uskutočňuje výcvik vodičov vo vodení bojových vozidiel v zložitých terénnych podmienkach. Takéto zamestnanie sa uskutočnilo i 17. marca 2010 vo večerných hodinách za riadenia veliteľa tankovej roty kpt. Ing. Jozefa HORVÁTHA. Zamestnania sa zúčastnilo 82 % všetkých vodičov práporu, čo veľmi pozitívne vyhodnotil i dozorujúci zástupca veliteľa práporu mjr. Ing. Milan ŠÍMA. Výcvik sa vykonával na dvoch kusoch tankov T-72 M1, dvoch kusoch BVP-1, jednom OT-90 a nakoniec jednom UT-72. Cieľom každého vodiča bolo to, aby v čo najlepšom časovom intervale prešiel v terénnych podmienkach prideleným vozidlom dráhu dlhú 4,2 km na ktorých sú umiestnené terénne prekážky za dodržania maximálnych zásad bezpečnej jazdy. Riadiaci zamestnania na základe údajov od takzvaných „značkárov“ umiestnených pri jednotlivých prekážkach nakoniec vyhodnocoval jazdu každého vodiča, pričom hodnotenie pozostávalo okrem spomínaného času za ktorý vodič dráhu prešiel, aj techniku vodenia vozidla i spôsob a zdolanie terénnej prekážky. Len pre informáciu, na dráhe bolo umiestnených 6 terénnych prekážok. Ide o tieto: prekážka č. 9 prechod cez mínový výbušný zataras, prekážka č. 21 úsek zátarasov a obmedzených priechodov, prekážka č. 8 miesto zastavenia vozidla, prekážka č. 12 prechod medzi výtyčkami, prekážka č.1 prechod cez protitankový okop, prekážka č. 5 prechod maketou mostovky. Komplexné vyhodnotenie, ktoré vykonal riadiaci zamestnania vyzdvihlo hlavne týchto vodičov: des. Ľubomír SABO (BVP-1), des. Erik MARJOV (BVP-1), slob. Ján HVOZDÍK (T-72 M1), des. Ladislav IVAN (T-72 M1).